Katarzyna Sikora - II st. magisterskie Sztuki Wizualne
„Kasia/ Katarzyna Sikora” – kreacja indywidualnej marki / brandingu.
„Kasia/ Katarzyna Sikora” – kreacja indywidualnej marki / brandingu.
Celem mojej pracy dyplomowej jest kreacja indywidualnej marki. Pomysł powstał w wyniku potrzeby podsumowania i sprawdzenia umiejętności nabytych w trakcie studiowania. Koncepcja logo to wizualizacja skierowana konkretnie do moich charakterystycznych prac. Inspiracja do sposobu zaprojektowania fontu została oparta o: „Sweet Pea” autorstwa Emily Spadoni, „Brusher” Vlada Kristea oraz przewodnika po kaligrafii napisanej przez Tanje Cappell. Celem projektu miało być wykreowanie zindywidualizowanego brandingu na tyle elastycznego i uniwersalnego, żeby pasował do prac tradycyjnych, jak i cyfrowych, jednocześnie tworząc wspólną całość. Podstawą całego projektu było poszukiwanie inspiracji w akwarelach, sposobie nakładania pędzlem farby na teksturowy papier, poszukiwanie w tym faktury, kolorów oraz śladów przekształconych w cyfrowe plamy, a w późniejszym czasie projekt fontu stanowiącego podstawę do logo.
Proces projektowania kroju pisma to najbardziej istotny punkt całej pracy. To długotrwały, a także etapowy proces poszukiwania formy dla projektu. Stanowi syntezę mojego charakterystycznego i odręcznego pisma oraz inspirację wcześniej wymienionymi fontami. Zaczęłam od wielokrotnego wypisania odręcznie całego alfabetu, stając się podstawą procesu i doskonałym ćwiczeniem. Z tygodnia na tydzień charakter i forma zmieniały się ulegając próbie oraz uproszczeniu. Starałam się dopasować do siebie małe i duże litery, cyfry, znaki oraz interpunkcję, tworząc zestaw.
Elementy składające się na tło dla logotypu zostały wykonane w technice akwareli, tuszu, akrylu, ołówka oraz cyfrowego przekształcenia plamy. Te warianty odnoszą się do moich ulubionych technik, w których najczęściej tworzę swoje prace. Plamy wraz z logotypem tworzą indywidualny zestaw do wykorzystania na wielu płaszczyznach, takich jak internet, druk czy promocja marki własnej. Owy projekt logo posłużył do brandingu wcześniejszych prac powstałych w wyniku projektów wykonanych na studiach, ozdobienia ręcznie szytych i ekologicznych szkicowników, naklejek, ekotoreb czy ręcznie farbowanej koszulki. Nieodłącznym elementem prezentacji było stworzenie Instagrama, na którym zostały wcześniej opublikowane najbardziej atrakcyjne prace. Przypomina trochę w uproszczonej formie portfolio, ale na tyle luźne by mogło zostać wykorzystane przy relacji wystaw i przyszłych projektów prywatnych, jak i na studiach.
Końcowy etap pracy to zaprojektowanie dziewięciu sztuk plansz pokazujących case study powstawania logo, ciekawy pomysł na koncepcję użycia logo w formie mockup oraz pokazanie tego, że krój pisma jest użytkowy, nie stanowi wyłączenie ozdoby, czy imitacji fontu. W efekcie końcowym powstała spójna, a jednocześnie indywidualna kreacja marki własnej. Najbardziej zależało mi na stworzeniu mocno elastycznej formy logo, która będzie zmieniać się i ewoluować wraz z przyszłymi projektami, będąc nieodłącznym elementem prezentacji tego, co stworzę. Kładąc nacisk na pracochłonny wymagający wielu prób i błędów proces, decydując się na pewne inspiracje oraz rozwiązania, a przede wszystkim, dostosowując się do swoich prac doszłam do momentu, w którym czuję ogromną satysfakcję i zadowolenie z tego, jak prezentuje się cały projekt.
Proces projektowania kroju pisma to najbardziej istotny punkt całej pracy. To długotrwały, a także etapowy proces poszukiwania formy dla projektu. Stanowi syntezę mojego charakterystycznego i odręcznego pisma oraz inspirację wcześniej wymienionymi fontami. Zaczęłam od wielokrotnego wypisania odręcznie całego alfabetu, stając się podstawą procesu i doskonałym ćwiczeniem. Z tygodnia na tydzień charakter i forma zmieniały się ulegając próbie oraz uproszczeniu. Starałam się dopasować do siebie małe i duże litery, cyfry, znaki oraz interpunkcję, tworząc zestaw.
Elementy składające się na tło dla logotypu zostały wykonane w technice akwareli, tuszu, akrylu, ołówka oraz cyfrowego przekształcenia plamy. Te warianty odnoszą się do moich ulubionych technik, w których najczęściej tworzę swoje prace. Plamy wraz z logotypem tworzą indywidualny zestaw do wykorzystania na wielu płaszczyznach, takich jak internet, druk czy promocja marki własnej. Owy projekt logo posłużył do brandingu wcześniejszych prac powstałych w wyniku projektów wykonanych na studiach, ozdobienia ręcznie szytych i ekologicznych szkicowników, naklejek, ekotoreb czy ręcznie farbowanej koszulki. Nieodłącznym elementem prezentacji było stworzenie Instagrama, na którym zostały wcześniej opublikowane najbardziej atrakcyjne prace. Przypomina trochę w uproszczonej formie portfolio, ale na tyle luźne by mogło zostać wykorzystane przy relacji wystaw i przyszłych projektów prywatnych, jak i na studiach.
Końcowy etap pracy to zaprojektowanie dziewięciu sztuk plansz pokazujących case study powstawania logo, ciekawy pomysł na koncepcję użycia logo w formie mockup oraz pokazanie tego, że krój pisma jest użytkowy, nie stanowi wyłączenie ozdoby, czy imitacji fontu. W efekcie końcowym powstała spójna, a jednocześnie indywidualna kreacja marki własnej. Najbardziej zależało mi na stworzeniu mocno elastycznej formy logo, która będzie zmieniać się i ewoluować wraz z przyszłymi projektami, będąc nieodłącznym elementem prezentacji tego, co stworzę. Kładąc nacisk na pracochłonny wymagający wielu prób i błędów proces, decydując się na pewne inspiracje oraz rozwiązania, a przede wszystkim, dostosowując się do swoich prac doszłam do momentu, w którym czuję ogromną satysfakcję i zadowolenie z tego, jak prezentuje się cały projekt.
Katarzyna Sikora
Fotografie z dyplomu: Oleksii Soboliev