Jakub Klinger - I st. licencjat Grafika
Wanderer - Identyfikacja wizualna dla projektu muzycznego.
Wanderer - Identyfikacja wizualna dla projektu muzycznego.
Projekt identyfikacji wizualnej projektu muzycznego – Wanderer
Idea oraz inspiracje
Koncepcja realizacji powstała w wyniku inspiracji sceną muzyki w stylu black metal, takich zespołów jak Wędrujący Wiatr, Saor, Agalloch, Panopticon, Wolves in the Throne Room, Empyrium. Celem projektu miało być zbudowanie klimatu poszukiwań metafizycznych i artystycznych w obrębie nowoczesnego designu. W black metalu zaczęły się z czasem pojawiać zespoły przejawiające zainteresowanie folklorem, romantyzmem panteizmem i metafizyką. Szukając inspiracji, odniosłem się do malarstwa romantycznego (Friedrich), impresjonistycznego (Whistler), tradycji oraz współczesności wizualnej prezentacji zespołów metalowych (ilustracje takich twórców jak Kristian „Necrolord” Wahlin czy Zbigniew Bielak).
Koncepcja realizacji powstała w wyniku inspiracji sceną muzyki w stylu black metal, takich zespołów jak Wędrujący Wiatr, Saor, Agalloch, Panopticon, Wolves in the Throne Room, Empyrium. Celem projektu miało być zbudowanie klimatu poszukiwań metafizycznych i artystycznych w obrębie nowoczesnego designu. W black metalu zaczęły się z czasem pojawiać zespoły przejawiające zainteresowanie folklorem, romantyzmem panteizmem i metafizyką. Szukając inspiracji, odniosłem się do malarstwa romantycznego (Friedrich), impresjonistycznego (Whistler), tradycji oraz współczesności wizualnej prezentacji zespołów metalowych (ilustracje takich twórców jak Kristian „Necrolord” Wahlin czy Zbigniew Bielak).
Proces projektowy
Logotyp i elementy identyfikacji wykonane zostały w czytelnej stylistyce. Logotyp stanowi syntezę symbolu Aegishjalmuru, stylistyki pisma runicznego oraz alfabetu łacińskiego. Wraz z logotypem stworzony został zestaw symboli spójny z koncepcją projektu. Owe symbole umieszczone zostały na kolejnych elementach identyfikacji, takich jak: okładki płyt, książeczka z ilustracjami, koszulki czy plakaty. Istotny w procesie był krój pisma zaprojektowany i stworzony w oparciu o wzorce runiczne, lecz zachowany w standardzie alfabetu łacińskiego. Klimat budowany jest również poprzez ilustracje w technice lawowanego tuszu, będące na pograniczu abstrakcji i realizmu - widoczne są inspiracje malarstwem romantycznym oraz nokturnami Whistlera. Z logotypu wyodrębniony został sygnet w postaci litery „W”. Ten element został umieszczony na powierzchniach o niewielkich rozmiarach, jak awatar strony na Facebooku, kostki do gry na gitarze czy naklejki. Do końcowej prezentacji zaprojektowane zostały plansze prezentujące symbolicznie koncepcję logotypu oraz typografii. Ponadto zaprezentowane zostaną okładki płyt, artbook, T-shirt z wzorami zespołu.
Logotyp i elementy identyfikacji wykonane zostały w czytelnej stylistyce. Logotyp stanowi syntezę symbolu Aegishjalmuru, stylistyki pisma runicznego oraz alfabetu łacińskiego. Wraz z logotypem stworzony został zestaw symboli spójny z koncepcją projektu. Owe symbole umieszczone zostały na kolejnych elementach identyfikacji, takich jak: okładki płyt, książeczka z ilustracjami, koszulki czy plakaty. Istotny w procesie był krój pisma zaprojektowany i stworzony w oparciu o wzorce runiczne, lecz zachowany w standardzie alfabetu łacińskiego. Klimat budowany jest również poprzez ilustracje w technice lawowanego tuszu, będące na pograniczu abstrakcji i realizmu - widoczne są inspiracje malarstwem romantycznym oraz nokturnami Whistlera. Z logotypu wyodrębniony został sygnet w postaci litery „W”. Ten element został umieszczony na powierzchniach o niewielkich rozmiarach, jak awatar strony na Facebooku, kostki do gry na gitarze czy naklejki. Do końcowej prezentacji zaprojektowane zostały plansze prezentujące symbolicznie koncepcję logotypu oraz typografii. Ponadto zaprezentowane zostaną okładki płyt, artbook, T-shirt z wzorami zespołu.