Aleksander Małecki - I st. licencjat Grafika
Wearror - projekt autorskiej strony internetowej.
Wearror
     Wearror to projekt strony internetowej poświęconej sprzedaży odzieży z autorskimi projektami, tworzonymi na przestrzeni 3 lat studiów graficznych na wydziale artystycznym UZ. Strona stanowi autoprezentację oraz cyfrową galerię prac tworzonych w zakresie rysunku, grafiki warsztatowej (litografii, sitodruku, metalorytu i linorytu), oraz malarstwa. Szczególną cechą strony jest wyróżnienie prac jako autonomicznych form wyrazu treści, sprawiając, iż najistotniejsza rola sklepu internetowego – sprzedaż, nie stanowi głównej idei. Obserwator może zgłębić wiedzę na temat powstawania interesujących go poszczególnych projektów. Strona daje możliwość obserwacji procesów twórczych, inspiracji, szkiców projektów zanim zyskały one ostateczna formę. Do każdej z grafik dołączony jest także opis wyjaśniający zamysł oraz ideę towarzyszącą twórcy podczas tworzenia prac. Dodatkowym elementem jest ukazanie pierwotnej techniki wykonania druku (w przypadku dzieł drukowanych) w celu rozpowszechniania wiedzy na jej temat, z racji zaobserwowania bardzo znikomej wiedzy na temat pojęcia „grafiki” u ludzi spoza grona artystycznego. Interpretacja wizualna strony oparta została na celowym zniekształceniu i wypaczeniu obrazu za pomocą błędów systemowych jak glitch i datamosh, w celu uwypuklenia relacji człowieka i elektroniki w dzisiejszych czasach, przy jednoczesnym czerpaniu inspiracji z jej surowości i destrukcyjnej dekompozycji. Taki charakter jest spójny z aparycją prac ukazanych na stronie, a także stanowi krok ku połączeniu tradycyjnych technik graficznych z technologią cyfrową wiodącą dziś prym zarówno w przemyśle drukarskim jak i życiu codziennym. Jest to także naturalny wynik osobistego zafascynowania glitch artem, w tym twórczością Mathieu St-Pierre'a czy Huberta Solczyńskiego. Wraz z interaktywną stroną internetową powstało logo w zachowanej stylistyce „wypaczenia” obrazu oraz spójny zestaw ikon, mogące działać zarówno na nadruku, jak i w przestrzeni cyfrowej. Sama nazwa wearror także powstała z połączenia słów wear (ubranie/nosić) oraz error (błąd) – nosić błąd. 
     W celu ukazania działania logo w różnej przestrzeni powstała seria plakatów. Każdy z nich powstał również jako ruchoma animacja, którą można ujrzeć po zeskanowaniu kodów QR widniejących na ich fizycznych odpowiednikach, gdyż docelowym miejscem prezentacji wszystkich elementów projektu jest przestrzeń cyfrowa. Konkludując praca tworzy obraz osobistego rozwoju artystycznego w klasycznych dziedzinach sztuki, które były istotnym elementem rozwoju, jednocześnie zaznaczając dojrzewanie do cyfrowych form sztuki i odkrycie nowych pasji i inspiracji. Chciałbym także, aby przedstawiony projekt w niedalekiej przyszłości stał się realnie funkcjonującą witryną, a z czasem w miarę dalszego rozwoju poszerzył zasób projektów, stając się elementem reprezentatywnym i napędzającym w dalszych poczynaniach w zakresie grafiki cyfrowej jak i warsztatowej.

Back to Top