Małgorzata Paluch II st. mgr EAwZSP
Oprawa graficzna gry (Android) „Spacenation”
Oprawa graficzna gry (Android) „Spacenation”

          Na świecie w gry komputerowe gra prawie 1,3 mln ludzi. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się branży rynku technologicznego. W Polsce pasjonatów, również nie brakuje. Od gospodyń domowych grających w wolnej chwili na smartfonie w proste gierki typu “memory” po gamerów biorących udział w krajowych zawodach e-sportowych. Ludzie grają w każdej chwili. Podobnie dzieje się w przypadku rynku deweloperskiego gier wideo. Po międzynarodowym sukcesie jaki odniósł wszystkim znany Wiedźmin, ilość producentów działających w tej dziedzinie podwoiła się. Obecnie w każdym dużym mieście naszego kraju istnieje chociaż jeden mały team pracujący przy tworzeniu gier wideo, lub na platformie Android/iOS.
     Wraz z porgramistą Kamilem Nieżorawskim, którego pasją jest śledzenie rozwój najlepszych gier świata postanowiliśmy połączyć siły i spróbować wypełnić tę lukę w Zielonej Górze.  
     Pomysł na pracę powstał w ubiegłym roku, dzięki połączeniu naszych wspólnych umiejętności tj. grafiki, przy pomocy tabletu graficznego oraz programowania w języku  C-Sharp za pomocą silnika graficznego UNITY 3D.
     Dużą inspiracją dyplomową, były ubiegłoroczne tematy w pracowni 201, Pana Piotra Czecha. Ponieważ tak naprawdę wszystko zaczęło się od pomysłu zaprojektowania infografik do wybranego sklepu odzieżowego. Pomysł miał zawierać ikonki specyfikacji sklepu, godzin otwarcia oraz mapę miasta dla łatwiejszego odnalezienia sklepów. Z czasem dodatkowo do realizacji chciałam wykorzystać umiejętności Kamila i wspólnie stworzyć aplikację działającą na smartfony. Apla miała być aktualizowana pod względem dostaw oraz dni, w których ubrania były najtańsze i najdroższe. W pewnym momencie zadanie osiągnęło tak duży zakres, że porzuciliśmy pomysł, ponieważ semestr mógłby okazać się zbyt krótki na wykonanie całego projektu. W późniejszym czasie temat połączenia grafiki oraz androida często przewijała się w rozmowach między nami. I tak powstał plan stworzenia gry SPACENATION, działającej na androidzie, która będzie połączeniem planszówki z karcianką.
     Podział obowiązków był najłatwiejszą częścią przedsięwzięcia, gdyż poza systemem grafik-programista, do rozstrzygnięcia pozostała jedynie część fabularna, marketingowa oraz kwestie muzyczne.
     Od strony projektowej zależało mi aby szata graficzna oddawała charakter wyobrażenia o kosmicznym podboju planet ale jednocześnie prezentowała lekki, przygodowy ton gry. Wszystko po to, aby trafić do jak najszerszej grupy odbiorców. Prezentowane postacie narysowane zostały w sposób nie sugerujący po jakiej ze stron powinien stanąć gracz. Czy wolałby prowadzić drużynę ofensywną- kosmicznych piratów czy defensywną- ludzi. Podobnie w kwestii kolorystyki, unikałam opozycyjnych zestawów kolorystycznych np. czerwieni z błękitem lub czerni z bielą, aby nie narzucać poczucia dobra i zła. W skład gry wchodzi siedem pulpitów z adekwatnymi do siebie narzędziami, takimi jak: główne menu, wybór talii, kolekcja kart, ustawienia, wybór bohatera, instrukcja obsługi oraz plansza, na której odbywa się rozgrywka. Do skompletowania bazy wszystkich kart, bohaterów oraz efektów potrzebowałam 59 gotowych ilustracji. Plus przygotowałam trailer przedstawiający fabułę gry. W docelowym pojedynku każdy z wybranych bohaterów ma do dyspozycji 37 kart, z których musi wybrać 30, by móc podjąć rozgrywkę. Celem gry jest zniszczenie głównej wrogiej postaci.


Małgorzata Paluch
Back to Top